SELAMAT DATANG KE BLOG PENGERUSI PENGKRAF NEGERI PAHANG

Pengkraf Negeri Pahang adalah satu badan NGO yang terdiri dari ahli-ahli dikalangan Pengusaha-pengusaha Kraf di dalam Negeri Pahang yang mempunyai halatuju bagi memartabatkan Industri Kraf di Negeri Pahang.

Wan Mohd Adnan bin Wan Abdullah

Wan Mohd Adnan bin Wan Abdullah

Thursday, April 1, 2010

persatuan pengusaha kraf negeri pahang

tanggal 29hb. mac 2010, jabatan pendaftar pertubuhan negeri pahang telah meluluskan permohonan pindaan nama persatuan pengusaha kraf kuantan, pahang kepada persatuan pengusaha kraf negeri pahang. dengan kelulusan ini, persatuan akan mengorak langkah terus kepada peringkat perseketuan kearah memartabatkan lagi industri kraf negeri pahang yang kini dipinggirkan oleh pemimpin yang berkenaan pada peringkat negeri pahang. pengkraf pahang telah merekodkan data-data yang berkenaan untuk dibentangkan kepada pihak menteri bagi menyemak semula kenapa tiadanya sokongan dan kaedah yang lebih spesifik dari yang sepatutnya terlibat bagi menjadikan industri kraf pahang dapat maju dan membangunkan ekonomi pengusaha yang ada.
pengkraf pahang juga di dalam rangka untuk mengadakan perjumpaan dengan YAB Perdana Menteri dan isteri bagi membentangkan pelan induk yang telah digariskan oleh pengkraf pahang supaya YAB Perdana Menteri dan isteri sedar apa yg dilakukan oleh mana2 pihak yang berkenaan dengan pembangunan kraf di negeri pahang ini.

No comments:

Post a Comment